2018 m. kovo 11 d., sekmadienis

Veganiškas sviestas veganiškiems sausainiams


Paskutiniu metu buvau ant visiškos saldumynų bangos. Cunamio, jei nuoširdžiai. Nevengiu vienu prisėdimu suvalgyt plytelės šokolado, o arbatą darausi bokalais, ne dėl to, kad daugiau skysčių išgerčiau, bet dėl to, kad daugiau sausainių ja užsigerdama galėčiau suvalgyt. Tad cukraus geismo vedama leidausi į vieną veganišką eksperimentą - pasigaminau sviestą, kad galėčiau išsikepti sausainių.

Išduosiu paslaptį iš karto - gavosi labai gerai. Tiek sviestas, tiek sausainiai. Ir abu labai lengvai pagaminami, o tai pastaruoju metu man kone svarbiausia, nes dabar kažkoks metas, kai nelabai noriu daug laiko praleist virtuvėj.

Sviestas kurį pagaminau, nėra tikrojo sviesto replika, bet veikia gana panašiai. Manau, kad būtent dėl mano pasirinktos receptūros (veganiškų sviestų receptų būna labai visokių), jis nelabai tinkamas pavyzdžiui torto ar keksiukų kremui gaminti, nes šaldytuve jis pasidaro labai kietas, o kambario temperatūroj gali būti per skystas. Bet visokiems kitokiems reikalams tinka kuo puikiausiai, tik reikia leisti jam atšilti iki tokios konsistencijos, kokią patogu naudoti. Skonis mano nuomone tinkamas kepiniams, galbūt gerai būtų tepti ir ant skrebučio ar sumuštinio, bet taip aš jo nenaudoju, tai čia teks tau pagaminti, išmėgint ir pasakyt man.

Apie sausainius galiu pasakyt tik tiek, kad jie gavosi dangiški. Viskas ko noriu iš sausainio - saldus, minkštas ir kvepia vanile bei meile. Vienareikšmiškai skaniausi sausainiai kokius esu iškepusi (nors ir nedaug aš jų kepus esu).

Sviestas pasigamino iš:
1 puodelis rafinuoto kokosų aliejaus (ištirpdyto)
2 v.š. rapsų aliejaus
1/3 puodelio nesaldinto sojų pieno
1 a.š. obuolių acto
1 a.š. maistinių mielių dribsnių
1/2 a.š. druskos
Žiupsnelis ciberžolės


Pirmiausia į sojų pieną supyliau obuolių actą ir vis pamaišydama leidau šiek tiek pastovėti. Taip pasidaro kažkas panašaus į kefyrą. Tuomet visus aliejus, druską, mieles, "kefyrą" ir ciberžolę sudėjau į blenderį ir plakiau. Ilgai ir kantriai, kad viskas kuo geriau susijungtų, mat aliejai labai mėgsta atsiskirinėti nuo visko kas dar yra sudėtyje. Tai žodžiu, kuo ilgiau plaksi, tuo geriau viskas gausis. Tada sviestą supyliau į 500ml indelį, tai iki viršaus jis neužsipildė. Spėju gavosi kažkur 300ml sviesto. Jį padėjau į šaldytuvą stingti, o prieš naudojimą ištraukiu, kad suminkštėtų.

O dabar geroji dalis - sausainiai. Pagal šitą receptą man išsikepa apie 22 sausainiai.

Sausainiams reikėjo:
0/5 puodelio sviesto
1 puodelio rudojo cukraus
0/5 a.š. vanilinio cukraus
0/4 puodelio sojų pieno
2 puodelių miltų
1 1/5 a.š. kepimo miltelių
Žiupsnelio druskos

Orkaitę įkaitinau iki 180C (šitą noriu visada paminėt pirmiausia, nes tikiu, kad esu ne viena, kuri pamiršta įjungti orkaitę, kad kaistų).
Minkštą sviestą išsukau su cukrumi ir vaniliniu cukrumi. Tuomet supyliau sojų pieną ir dar paplakiau mikseriu. Po to sudėjau viską kas liko - miltai, kepimo milteliai ir druska. Toliau plakiau mikseriu iki kol gavosi drėgna sausainių tešla.

Tuomet formavau rutuliukus iš vieno valgomojo šaukšto tešlos. Sausainius dariau dviejų rūšių - su lazdyno riešutais ir su cinamonu bei cukrumi. Pastarieji man buvo skanesni. Tai atitinkamai, pagal tai kokius sausainius nori gaminti, apvolioji rutuliukus norimuose ingredientuose.


Sausainius kepiau 12 minučių. Iškepus nereikia skubėti išimti jų iš skardos, nes sausainiai bus dar labai minkšti (žinau, kad norisi). Leidus truputį atvėsti, jie sutvirtėja, o tada jau patogiau būna juos perkelti į lėkštę, dėžutę ar burną.




1 komentaras:

  1. Sveiki, o be sojų pieno sveisto pasigaminti neišeitų? Jei naudočiau tik kokoso? :)

    AtsakytiPanaikinti