2017 m. gruodžio 10 d., sekmadienis

Veganiškos empanados, kur nei čeburekas, nei kibinas, bet vistiek skanu


Mano mama švenčių laikotarpiu visada buvo maisto gaminimo supermoteris. Ji pagamina absoliučiai viską, kas dedasi ant šventinio stalo, išskyrus saldumynus. O mūsų šventinis stalas visada būna labai gausus (dėl ko žinoma aš esu labai laiminga ir dėkinga). Tačiau, visa tai turi savo kainą - mamytė tikrai patiria nemažai streso, kai viena ranka tenka maišyti alaus tešlą keptai žuviai, kita ranka pjaustyti virtas daržoves baltai mišrainei, o dar su koja uždarinėt orkaitę kur kepa kalėdiniai vyniotiniai. Apie visą šitą uraganą virtuvėj nesenai šnekėjau su savo drauge ir ji pasidalino idėja, kaip pagelbėti mamoms.

Yra žinoma, kad mamos būna perfekcionistės ir vadžias iš savo rankų paleidžia retai, tai nusprendėm sudaryt sutartis su jomis. Mano namuose, aš ir mano sesė kūčių stalui atvešime po du patiekalus ir tai reikš, kad mama privalės gaminti keturiais patiekalais mažiau - taip sakant, truputį atsakomybės nusiimti nuo savo pečių ir pasitikėti savo brangiomis dukrelėmis.

Prisiėmus šitą iššūkį, pradėjau sukt galvą, ką čia tokio pagaminti, kad būtų patogu tiesiog pasigriebti ir valgyti. Prisiminiau, kad miela mano draugė iš Gėrimų ir patiekalų magijos, kuri visada su manim pasidalina receptų idėjomis, kurios man galėtų būti aktualios, kadaise man parodė veganiškas empanadas, kurios iškart mane sužavėjo.  Tad nusprendžiau, kad vienas iš patiekalų ant šių metų kūčių stalo, būtent ir bus šitos kibinų ir čeburekų pusseserės.

10 empanadų pasigamino iš:
0,5 puodelio kokosų pieno
1/4 kokosų aliejaus
1,5 a.š. sausų mielių
1,5 puodelio kvietinių miltų

1 svogūnas
1 paprika
5-6 pievagrybiai
1 skiltelė česnako
1 v.š. pomidorų padažo
Druska, pipirai, ciberžolė, rūkytos paprikos milteliai ir viskas ko nori

Pirmiausia reikėjo padaryti tešlą ir iš ingredientų galima suprasti, kad tai užtruks, kadangi tešla su mielėmis. Pirmiausia šiek tiek pašildžiau kokosų pieną, iki kol jis pradėjo virti ir iškart nuėmiau nuo ugnies, tada sumaišiau su koksų aliejumi. Palaukiau kol viskas atvės pakankamai, kad galėčiau supilti mieles ir tai padarius palikau viską pastovėti 10 min.

Tuomet po truputį pradėjau berti miltus ir maišyti. Tešla turi gautis blizgi ir drėgna, tačiau neturi lipti prie rankų. Jei limpa - reikia dėti daugiau miltų, tačiau tą daryti reikia po truputį, pridedant 1-2 šaukštus ir žiūrint kokia bus situacija.

Iš tešlos suformavau kamuoliuką ir uždengusi rankšluosčiu palikau valandai kilti. Dėl savo "svorio" labai daug ji man neiškilo, bet šiek tiek išsipūsti turi.



Pagal tai, kiek laiko užtrunka orkaitei įšilti, reikėtų ją įjungti ir palikti kaisti iki 220C. Taip pat kol kyla tešla, kaip tik yra laiko pasigaminti įdarą. Čia didelio mokslo nėra - viską supjausčiau kubeliais ir kepinau, kol iškepiau, t.y. kol viskas tapo tokiu minkštu beveik troškiniu. Pirma svogūnus su česnaku, tada papriką ir pabaigoje grybus. Dėjau šiek tiek pomidorų padažo ir prieskonių, kad išgaučiau tokį skonį, koks man patinka, bet iš tiesų, tai čia yra absoliuti laisvė kūrybai. Galima jas daryt, kad ir saldžias, jei tik taip norisi.

Tešlai iškilus ją padalinau į 10 lygių dalių ir ėmiausi darbo. Iškočioji blyną, maždaug 10 cm skersmens, krauni šaukštą įdaro, tada lenki per pusę ir su šakute užspaudai kraštelius. Gali prireikti poros bandymų, kad atitaikyti proporcijas, bet iš esmės tai viskas paprasta čia.
Empanadas išdėliojau į kepimo skardą, ant kepimo popieriaus ir kepiau apie 20 minučių. Viskas.

Iš tikro patiekalas reikalauja šiek tiek daugiau darbo, nei aš įprastai mėgstu, bet visai smagu išmėginti naują tešlą ir šiaip, įdėti kažkiek daugiau kruopštumo. Taigi eksperimentas pavykęs, šiais metais kūčių stalas gaus šiek tiek egzotikos.





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą